Warmes heeft een nieuwe huisstijl. Het vernieuwde logo is groot aan de gevel te zien en komt verder overal in terug, tot de pennen aan toe.
Het logo van Warmes zoals we dat kennen, is al 20 jaar in gebruik. Tijd voor een upgrade en die is uitgevoerd door Elly Wenneger van studio Nieuwe Weide uit Oldenzaal.
Of het radicaal anders is geworden? Nee, dat niet. Het lettertype blijft behouden, maar het W-logo is gewijzigd en komt in de vorm van een label terug. Zo ziet alles er wat het frisser uit. Meer van nu.
Het vernieuwde logo komt overal terug in de uitingen van Warmes: gevelbelettering, briefpapier, enveloppen, website, folders, visitekaartjes, pennen tot bouwhekbanners en bouwborden aan toe. De bussen worden ook bestickerd met de nieuwe huisstijl; de eerste bussen zijn al klaar.
Elly Wenneger van Nieuwe Weide vertelt over haar ontwerp: “Het oorspronkelijke logo ging al heel wat jaren mee, daarom mochten we in onze studio werken aan een lichte restyle, vooral vereenvoudiging. Hieruit ontstond een stoere huisstijl – in vooral blauwe en oranje kleuren – die doorgevoerd is in diverse middelen. De kleuren zijn meer in balans door het gebruik van de tegenhanger wit. De W is losgehaald van het woordmerk en in een label geplaatst. Zo is de naam nog duidelijker en groter te plaatsen en geeft het label het geheel wat meer kracht in vormgeving.”