Voor patchkastspecialist DSIT in Almelo bouwen we een nieuwe bedrijfshal. We zijn nu bij een belangrijk punt in het bouwproces aanbeland: de plaatsing van de maatwerk brievenbussparing en de leveler voor het laaddock. Specialistische betonbouw ten top.
Voor patchkastspecialist DSIT bouwen we een nieuwe bedrijfshal aan de Schuilburglaan in Almelo. De geïsoleerde hal (oppervlakte 1300 vierkante meter) gaat fungeren als opslaghal. Op de locatie waar de vrachtwagens hun goederen gaan afleveren werken we aan de uitsparingen voor de ‘brievenbus’ en de leveler in het beton, zodat Voskamp de dockshelters en de leveler straks probleemloos kan monteren op ons betonwerk/opgaande werk. Dan kunnen de vrachtauto’s in de toekomst hun goederen afleveren en ophalen in de nieuwe bedrijfshal.
Op de foto hierboven zie je hoe het werkt: dit is de brievenbus. Onderin wordt de laadklep geschoven en de leveler erboven brengt hem naar de hoogte van de vrachtwagen, zodat de heftrucks snel de vrachtauto’s kunnen be- of ontladen.
Vorige week is de oprijbaan voor de vrachtauto’s gestort. Eigenlijk is het een afrijbaan, want de baan gaat naar het verdiepte gedeelte. Nienhuis heeft daar de puinverharding van puingranulaat gestort waar wij de betonverharding op maken.
Dit is specialistisch werk waar niet alleen speciaal materiaal voor nodig is, maar ook specialistische kennis van betonwerk. Betonbouw is een specialisme van Warmes. “Ingewikkelde maatvoeringen en ingewikkelde bouwmethodes, daar draaien we onze hand niet voor om. Sterker nog: we werken graag aan het exact bepalen van de juiste maatvoering,” vertelt projectleider Jan Willem Weijers. “Het moet constructief zó sterk zijn dat er aan de ene kant een vrachtwagen tegenaan kan rijden en aan de andere kant een heftruck.”
Weijers ziet de bouw van de bedrijfshal en de laaddock als een mooie uitdaging. “We hadden een prefab laaddock kunnen bestellen voor DSIT, maar we doen het liever op onze eigen manier: zelf berekend, zelfgemaakt, zelf gestort. Dat is voordeliger en sterker.”